Facebook Google plus YouTube

Administrator stron internetowych

Administrator stron internetowych odpowiada za poprawne funkcjonowanie oprogramowania stron internetowych. Osoba wykonująca zawód administratora stron internetowych odpowiedzialna jest za prawidłowe działanie stron internetowych. W szczególności dotyczy to takich działań, jak utrzymanie w ruchu serwera strony internetowej oraz zapewnienie prawidłowego funkcjonowania oprogramowania strony internetowej. Administrator stron internetowych instaluje, konfiguruje i zarządza narzędziami oraz oprogramowaniem związanym z funkcjonowaniem stron internetowych. Zna języki programowania stosowane w budowie stron internetowych. Monitoruje działanie stron internetowych a w przypadku wystąpienia problemów przywraca sprawność strony internetowej. Analizuje obciążenie i ruch strony internetowej oraz optymalizuje kod, to znaczy ustala parametry strony dla jak najlepszego jej funkcjonowania. Odpowiada za zapewnienie bezpieczeństwa strony internetowej i wdrażanie polityki bezpieczeństwa przetwarzanych informacji. Dostosowuje strony internetowe do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wykonuje także kopie zapasowe strony internetowej. Administrator stron internetowych może być odpowiedzialny również za aktualizację i modyfikację strony internetowej.

Absolwent uzyska umiejętności w zakresie:

  • aktualizowania danych na stronie internetowej;
  • modyfikowania kodu strony internetowej;
  • konfigurowania serwera stron internetowych oraz serwera baz danych;
  • instalowania i konfigurowanie oprogramowania stron internetowych;
  • monitorowania i utrzymywanie poprawności działania oraz dostępności stron internetowych;
  • optymalizowanie działania stron internetowych;
  • raportowanie statystyk ruchu na stronach internetowych;
  • raportowanie obciążenia i wydajności serwera stron internetowych;
  • tworzenie kopii bezpieczeństwa strony internetowej;
  • wdrażanie polityki bezpieczeństwa przetwarzania informacji na stronach internetowych;
  • konfigurowanie serwera stron internetowych pod kątem bezpieczeństwa;
  • udostępnianie strony internetowej dla osób niepełnosprawnych;
  • zastosowań języka angielskiego zawodowego
  • organizowanie pracy administratora stron internetowych zgodnie z zasadami i przepisami BHP, ochrony ppoż., ergonomii, ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa danych i procesów przetwarzania informacji.

ABSOLWENT KIERUNKU: ADMINISTRATOR STRON INTERNETOWYCH w Podkarpackiej Szkoły Przedsiębiorczości w Sanoku może uzyskać zatrudnienie m.in. w:

 

  • małych, średnich i dużych firmach
  • instytucjach i urzędach
  • centrach przetwarzania danych

Ponadto, absolwenci tego kierunku, na bazie uzyskanych uprawnień i umiejętności zawodowych, mają możliwość uzyskania dotacji i podjęcia własnej działalności gospodarczej.

Okres realizacji nauki – 2 semestry (1 rok)

Dyplomy i certyfikaty:

  • po drugim semestrze nauki dyplom zawodowy ukończenia Podkarpackiej Szkoły Przedsiębiorczości w Sanoku, z tytułem: administrator stron internetowych – zgodny z klasyfikacją zawodów Ministra Pracy i Polityki Społecznej, w języku polskim i angielskim
  • po przystąpieniu do egzaminu absolwent uzyskuje międzynarodowy certyfikat potwierdzający kompetencje z języka angielskiego TOEIC

Opłaty:

  • Wpisowe – 0 zł
  • czesne – 99 zł/ miesiąc